Turnarounds

Turnarounds

Der kan være mange gode grunde til at en virksomhed har behov for at gribe til en turnaroundDen klassiske baggrund er utilfredsstillende resultater. Men i større og større omfang opstår behovet også på grund af pludseligt bortfald af marked, eller leverandører der med ny teknologi får mulighed for at bevæge sig højere op i værdikæden. Det sker også hurtigere og hurtigere, at nye teknologier gør virksomhedens eksisterende portefølje overflødig eller uønsket på grund af miljømæssige påvirkninger 

Med andre ord, så er den teknologiske og digitale udvikling sammen med bæredygtighedsagendaen, tre af de helt store drivere til, at virksomheder i stadig højere grad tvinges ind i en turnaround øvelse.  

En turnaround er kendetegnet ved at skulle gennemføres på meget kort tid, ofte med store forandringer til følge, for organisation og virksomhed. Det er som regel en meget krævende proces, der stiller store krav til en forandringsparathed, og denne er ikke nødvendigvis til stede i organisationen i udgangspunktet. Derfor anbefales det at man fra starten af processen tænker den turnaround specifikke forandringsledelse ind i processen 

Den hårde turnaround kan undgås, når man løbende husker at stille spørgsmål til om virksomheden er baseret på den rette produktportefølje, og det optimale markedsgrundlag, når man blot ser 5 år ud i fremtiden? Måske det er tiden for at kvalificere disse spørgsmål i en strategi eller forretningsudviklingsproces? 

Kontakt:

Bettina Eriksen
bde@eruption.dk
Tlf +4524237530

Vi møder gerne op til uforpligtende sparring eller inspiration, og drøfter mulighederne for at der kan skabes værdi i jeres organisation.

Kontakt os

Vi er altid klar til et uforpligtende møde. Du er også velkommen til at skrive til os for yderligere oplysninger.

bde@eruption.dk   +45 24237530

trw@eruption.dk    +45 28892970